De lang verwachte update!

Weten jullie nog dat we prachtige doelen en een eerste project hebben opgesteld voor de Stichting4Jason eind oktober 2016? Vaak, heel vaak hebben mensen ons gevraagd hoe gaat het met de doelen en de aanschaf van een aangepaste auto. Vaak, heel vaak konden we jullie niet van informatie voorzien omdat er nog niets was te melden. Maar nu……

Na vele maanden verder te zijn kunnen we voorzichtig melden dat Jason en zijn familie ons iedere keer weer verrast. Gestelde ‘kleine’ doelen werden keer op keer behaald. Kleine doelen denkend van; speciale wielen in zijn rolstoel zodat hij zich makkelijker zou kunnen voortbewegen tot een aangepast computer voor mocht hij eventueel weer naar school gaan. Wie kon weten toen we de Stichting oprichten dat Jason nu al weer enkele weken thuis woont. Dat Jason voorzichtig zijn schooluren aan het opbouwen is etc.

Iedereen kon zich bedenken dat dit gezin veel hulp nodig zou hebben, hulp wie zijn weerga niet kent.

En wie kon zich bedenken dat iedereen, bekenden en onbekende mensen, maar ook de betrokken instanties zo snel en professioneel mee dachten en alles uit de kast trokken en nog steeds trekken om dit gezin weer draaiende te krijgen. Het getuigt van een ongekende gezamenlijke kracht.

Voorzichtig maken we als stichting dan ook een balans op van de eerste maanden sinds oprichting.

We kunnen dan ook al vertellen dat ons eerste gestelde project reeds voldaan is.

Het gezin heeft een prachtige aangepaste auto kunnen aanschaffen door instanties die vanuit de basiszorg en andere vergoede lijnen, dit hebben kunnen regelen.

We zijn altijd in gesprek met het gezin waarin we de vorderingen maar ook de teleurstellingen samen ervaren en bespreken. Nieuwe wensen worden geboren en deze wensen worden ook weer ingelost door de ontwikkeling van Jason of door het kordate optreden van instanties.

Langzamerhand beseffen we als stichting dat onze 4 doelen die we gesteld hadden bijgesteld kunnen of moeten worden. Welke doelen blijven dan bestaan en welke doelen ga je dan nu nastreven? De stichting die geboren is vanuit noodzaak voor één/het gezin beraamd zich op dit moment. We houden jullie van deze ontwikkelingen op de hoogte.

Dus nog even geduld, de nieuwe of aangepaste doelen en een volgend project worden z.s.m. bekend gemaakt.

Groet, bestuur Stichting4Jason

s4j-admin